Római Pagony bölcsi alapszolgáltatása:
• Gyermekjóléti alapellátás biztosítása családi napközi keretében 5 hónapos kortól 5 éves korig.
A Római Pagony családi napközi alapja a zenei nevelés
Zenei nevelés a Római Pagonyban
„A zene lelki táplálék és semmi mással nem pótolható. Aki nem él vele: lelki vérszegénységben él és hal. Teljes lelki élet zene nélkül nincs. Vannak a léleknek régiói, melyekbe csak a zene világít be." (Kodály Zoltán)
A gyerekek zenés, játékos környezetben ismerkedhetnek meg - szinte észrevétlenül - a zenei nyelv alapjaival. Sok éneket, mondókát, játékot sajátítanak el. A különböző dalok, mondókák segítik az anyanyelv elsajátítását, a szókincs bővülését, a beszédhibák javításában is nagy szerepük van, ezen kívül fejlesztik a ritmusérzéket. Mivel a mondókák, dalok többsége mozgással kísért, így a mozgáskoordináció is javul, a figyelem időtartama pedig folyamatosan kitolódik. Jelentős mértékben fejleszti a memóriát, kreativitást, képzelőerőt, problémamegoldó képességet is. A foglalkozások során számos hangszerrel (furulya, zongora, ritmushangszerek) ismerkedhetnek meg a gyerekek. Az ovinkban a zenehallgatásnak épp úgy helye van, mint az aktív éneklésnek/zenélésnek, hiszen fejleszti a koncentrációs képességet, zenei hallást, és a szépérzéket, valamint maradandó élményt nyújt a gyerekeknek. Beszoktatás fokozatosan egyénre szabottan
Napirend:
07:30 – 08:30 Folyamatos érkezés
08:30 – 09:00 Reggeli
09:00 – 09:15 Szabad játék
09:15 – 09:50 Foglalkozások
09:50 – 10:10 Tízórai
10:10 – 11:00 Udvari játék
11:10 – 11:30 Tisztálkodás, ebédhez készülés
11:30 – 12:25 Ebéd
12:25 – 12:35 Tisztálkodás
12:35 – 15:00 Alvás, pihenés
15:00 – 17:00 Folyamatos ébredés, utána uzsonna, szülők érkezése
17:00 – 19:00 Gyermek felügyelet
Szolgáltatások:
Játékos nyelvi foglalkozások - angol, francia nyelven Foglalkozásaink során játszva sajátítjuk el különböző dalocskákon keresztül a nyelvet. A dalokhoz mindig kapcsolunk mozgást is
, mely egyrészt segíti a megértést, másrészt könnyen megjegyezhetővé
válik, úgymond előhívja a memóriából a mozgás a szöveget. Fontos, hogy a gyermeki tanulásban elsőrendű szerepe van a tevékenységnek. Tehát a kisgyermek számára elsősorban a játék, a mozgás, az éneklés, illetve e tevékenységek összekapcsolása jelent örömet. A korai nyelvfejlesztésben éppen ezért hasznosak a mozgással összekötött tevékenységek, versek, állatok mozgásának utánzása, ritmikus mozgások, tánc, vagy körjátékok. A gyerekek érzékszerveik segítségével próbálják megismerni a körülöttük lévő világot, és értelmezni annak jelenségeit. Ezért fontos, hogy módjuk legyen sokfajta eszközzel, tárggyal kapcsolatba kerülniük tevékenység közben. Erre szolgálnak a különböző játékeszközök, labdák, színes játékszerek, játékállatok. A látás és tapintás útján szerzett ismereteket jól egészítik ki a hallás útján szerzett ismeretek, amelyek, mivel idegen nyelvről van szó, elsődlegesek a helyes nyelvi modell, a nyelv hangzásának, intonációjának elsajátítása szempontjából. Ezen kívül a gyermekversek, mondókák, dalok ritmikája, rímei, hangzása, illetve a hallgatásukhoz kapcsolódó mozgásos tevékenységek (mozgásos érzékelés) a gyermeknek kellemes érzést jelent.
Célunk, hogy kellemes légkörben, örömteli, játékos tevékenységek formájában felkeltsük az érdeklődést az idegen nyelvek iránt, s mindeközben jól érezzék magukat a gyerekek.
Zongora gyermekeknek Szeretettel várjuk azokat a gyerekeket, akik érdeklődnek a zongora, mint hangszer iránt! Már óvodáskorban játékosan ismerkedünk a hangszerrel, rövidebb, egyszerű gyermekdalokat sajátíthatnak el az gyerekek. A foglalkozások egyénre szabottan, a gyermek érdeklődését, képességét figyelembe véve történik.
Letölthető szakmai progamunk
Letölthető zenei nevelés programunk
Letölthető beszoktatás programunk
|